fredag 4 maj 2012

Införskaffade bakartiklar

I tisdags var vi i Ullared. Jag och två tjejkompisar. Ingen liten G. Han var hemma tillsammans med sin far...och mormor och morfar. Mitt mission var: Handla bakredskap och piff till G.s ettårskalas!

Jag föreställde mig ett hav av pastelliga redskap och tillbehör. Hylla efter hylla med färggladda slickepott och vispar.

Jag kom hem med tre stora gula påsar...men väldigt väldigt lite bakartiklar. Blev lite besviken på just bakutbudet faktiskt ;-)

Desto mer fanns det av barnleksaker och kalasgrejer. Köpte bland annat dessa blockljus (för mindre än 5:- st)som skall stå på det stora vita mateusfatet på kalaset. Finfint!



Utöver ljusen blev det roliga ballonger, servetter, skumkrokodiler, sura tefat och en födelsedagspresent (säg inget till G men hans Bobby Car kostade bara 299:- där)

Nu under eftermiddagen skall jag virka klart några ljuslyktor som jag lägger ut på virkbloggen, och efter det botanisera på Strössel & annat inför kommande tårtbak.

Förresten...katten K fyller också ett år snart....nu på söndag. Dags att förbereda inför första tårtan till denna blogg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar